Hackathon za učenike osnovnih škola Grada Zagreba u rješavanju izazova iz zaštite okoliša i gospodarenja otpadom

20.-22.05.2022.

Redoslijed timova i dobitnici nagrada
3 dana
14 timova
Dobitnici
Nagrade

Što je ZGHack?


Timsko natjecanje učenika zagrebačkih osnovnih škola u rješavanju problema vezanih uz zaštitu okoliša i održivo gospodarenje otpadom u vlastitom domu i zajednici.

Obuhvaća proces upoznavanja s izazovima za koje se traže idejna rješenja, period učenja o problemima zaštite okoliša, promišljanja o mogućim rješenjima te razvoj ideje.


Nakon selekcijskog postupka, u hackathon ulazi 14 timova i bore se kreativnošću i timskim radom za vrijedne nagrade.


3D verziju svoje ideje razvijaju dva dana u Zagrebačkom inovacijskom centru – ZICER u na M:EE (Minecraft Education Edition) platformi. Završnica natjecanja je „Demo day" na Bundeku, gdje timovi pred publikom i stručnim žirijem prezentiraju svoja kreativna rješenja, a najbolji timovi bit će nagrađeni.

ZGHACK se temelji na konceptu „green hackathona“ – strategiji učenja koja omogućuje učenicima da se suoče s današnjim ekološkim problemima i ponude svoje viđenje rješenja tih problema.

Uključivanjem mladih, prvenstveno učenika osnovnih škola, želi se podići svijest o važnosti edukacije i učenja o zaštiti okoliša te ukazati na nužnost promjene ponašanja kada je riječ o odvajanju otpada u Gradu Zagrebu.

Odgovornost je svih nas briga o okolišu, biološkoj raznolikosti i klimatskim promjenama.

Organizacijom ZGHACK-a želimo potaknuti mlade da svojim idejama sudjeluju u stvaranju pozitivnih promjena u društvu.

Gradimo održivu budućnost – gradimo bolji svijet!

Natjecanje se provodi uz odobrenje i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje

Izazovi

Problemski izazovi za koje se traže inovativna rješenja

Razvrstaj otpad u svom kućanstvu
Rješenja koja omogućuju učinkovitije razdvajanje otpada u kućanstvu, školi, na poslu. Svi moramo odvajati otpad u našem domu, školi, poslu i slično.
Ali nemaju svi stanovi, kuće ili učionice dovoljno mjesta za spremnike za papir, plastiku, biootpad, staklo, opasni otpad i miješani otpad koji bi bili u jednoj prostoriji. Također, novim sustavom spremnik za miješani komunalni otpad trebao bi biti najmanji i u njega odlažemo u posebnim vrećicama volumena 10, 20 i 40 litara. Osmisli inovativno rješenje za taj slučaj, na koji bi se način moglo odvojeno odlagati ove vrste otpada u spremnike u jednoj prostoriji. Pogledaj kako to radi tvoja obitelj ili netko od prijatelja u školi i vidi možeš li osmisliti bolje.
Sagradi tvornicu / postrojenje za obradu otpada
Rješenje koje će nam pomoći iskoristiti sve vrste otpada koje proizvodimo u školi i u kući.
Odvojeno skupljeni otpad se mora obraditi. Prvi korak je da se otpad (papir, plastika, staklo, metal, biootpad) sortira. Takav sortirani otpad se nakon toga obrađuje u tvornicama ili postrojenjima za obradu otpada. U tim tvornicama ili postrojenjima otpad se može na različite načine pretvoriti u korisnu sirovinu, novi proizvod ili energiju. Želimo da osmislite jednu takvu tvornicu ili postrojenje gdje bi se obavljala obrada otpada.
Sagradi svoj zeleni otok i reciklažno dvorište
Osmisli kako bi spremnici trebali izgledati, gdje bi trebali biti, kako će izgledati informacije za korisnike.
Uz mjesto nastanka otpada (kuća, škola, posao), otpad se može odložiti u spremnike za odvojeno skupljanje korisnog otpada koji se nalaze na ulici i u reciklažna dvorišta. Želimo da osmislite kako bi ti spremnici i dvorišta trebali izgledati, gdje bi se trebali nalaziti i kako bi bili što ugodniji za korištenje. Uz te spremnike ili na tim spremnicima, treba osmisliti i način informiranja o njihovom korištenju.
Učim prijatelja zašto i kako treba odvajati otpad
Osmisli virtualni edukacijski centar kojim ćemo educirati i motivirati druge o tome kako pravilno razdvajati otpad i tako im pomoći u mijenjaju loših navika.
O odvajanju otpada kontinuirano učimo i važno je educirati građane kako bi bili motivirani odgovorno postupati s otpadom kojeg proizvode. Želimo da osmislite virtualni edukacijski centar u kojem ćemo educirati i motivirati druge na smanjenje nastanka otpada, ponovnu korištenje otpada i pravilno odvajanje otpada. Ovaj virtualni edukacijski centar treba pomoći da drugi mijenjaju svoje loše navike.
Otpad može postati…što?
Rješenja koja će omogućiti da se otpad pretvori u neki proizvod od recikliranog materijala ili smanji volumen korisnog (reciklabilnog) otpada.
Otpad je prvenstveno potencijalna sirovina. Imajući to u vidu, želimo da nam osmislite kreativne načine u što sve pretvoriti otpad, npr. kako otpad pretvoriti u neki proizvod od recikliranog materijala ili kako smanjiti volumen otpada koji je već nastao kako bi bilo lakše ga odložiti u za to namijene spremnike za odvojeno skupljanje otpada.

Važni datumi

  • 08.04.
    – objava poziva osnovnim školama Grada Zagreba za uključenje u natjecanje
  • 11.05.
    - 23:59 sati završava prijava timova
  • 12.-13.05.
    -selekcijski postupak
  • 13.05.
    -objava 14 timova
    koji ulaze u ZGHACK
  • 20.-21.05.
    – ZGHACK na ZICER-u
  • 22.05.
    - Demo day od 10 do 14 sati na Bundeku

Nagrade

za pobjedničke timove
od 3. do 4. razreda i od 5. do 8. razreda

Što možeš osvojiti?

Nagrađujemo po 3 tima iz svake dobne skupine, a nagrade dobiva svaki član tima uključujući i mentora.
Ukupna vrijednost nagradnog fonda prelazi 100.000 kuna!

1

Prijenosna računala za učenike i električni romobil za mentora.
Sponzor nagrada je

2

Poklon bonovi za web shop Žuti klik u vrijednosti od 2500 kuna.
Sponzor nagrada je

3

Iskon Mobile WiFi (džepni router + besplatna uslugu u trajanju godine dana).
Sponzor nagrada je

Posebna nagrada publike:

Najbolja tri tima prema mišljenju publike vodimo u Savudriju od 10. do 12. lipnja 2022. na VII. Međunarodnu dječju ronilačku eko patrolu gdje će učiti roniti pod vodstvom instruktora ronjenja, sudjelovati u čišćenju podmorja i još brojnim aktivnostima koje osiguravamo u suradnji s partnerima

Tim koji osvoji najviše bodova na natjecanju osvaja i glavnu nagradu za školu – uređenje kompletnog okoliša škole.
Sponzor nagrade je

Dokumentacija

Program

Dan 1. Zicer

Petak, 20. svibnja 2022.
  • 9:00 do 10:00
    Registracija
  • 10:00 do 10:20
    Svečano otvorenje
  • 10:20 do 10:30
    Predstavljanje koncepta i cilja hackathona
  • 10:30 do 12:00
    Rad mentora s djecom na projektima
  • 12:00 do 13:00
    Pauza za ručak
  • 13:00 do 16:00
    Rad mentora s djecom na projektima
    Natjecanje u utrci robota

Dan 2. Zicer

Subota, 21. svibnja 2022.
  • 9:00 do 10:00
    Dolazak timova
  • 10:00 do 10:45
    Radionica kako napraviti dobru prezentaciju projekta
  • 11:00 do 12:00
    Rad mentora s djecom na projektima i prezentacijama
  • 12:00 do 13:00
    Pauza za ručak
  • 13:00 do 14:00
    Natjecanje u utrci robota, rad na prezentacijama
  • 14:00 do 16:00
    Generalna proba

Dan 3. Bundek Demo day

Nedjelja, 22. svibnja 2022.
u slučaju kiše program će se održati u ZICER-u
  • 10:00 do 10:20
    Pozdravni govori
  • 10:20 do 11:30
    Pitch natjecanje – I. dio (timovi od 3. do 4. razreda)
    Svaki tim ima 4 minute za prezentaciju te 4 minute za odgovore na pitanja Žirija
  • 11:30 do 11:45
    Video projekcija dramsko-scenske igre „Zemlja te zove“ u izvedbi i režiji 3. A razreda Osnovne Škole A.B.Šimića iz Zagreba
    Video prezentacija posvećena Međunarodnom danu biološke raznolikosti.
  • 11:45 do 13:00
    Pitch natjecanje – II. dio (timovi od 5. do 8. razreda)
    Svaki tim ima 4 minute za prezentaciju te 4 minute za odgovore na pitanja Žirija
  • 13:00 do 14:45
    Koncert Marka Kutlića i Nele
    Glasanje publike putem online aplikacije
  • 14:00 do 14:20
    Proglašenje svih dobitnika te dodjela nagrada i priznanja

Mentori

Dino Kurelović

Programer video igara, predavač i mentor na Algebrinoj digitalnoj akademiji

Vanja Međimurec

Studentica II. godine Učiteljskog fakultetu u Zagrebu i vanjska suradnica na Algebrinoj digitalnoj akademiji

Danijel Forjan

Učitelj informatike i mentor u predmetnoj nastavi te jedan od najboljih odgojno-obrazovnih radnika prema mišljenju struke

Katarina Grgić Noršić

Učiteljica-mentorica informatike i globalna Minecraft mentorica

Organizatori

Partneri

Medijski pokrovitelj

Sponzori